De Japanse kunst kintsugi

Tijdens de oprichting van mijn bedrijf, en het maken van mijn logo, ben ik geïnspireerd geraakt door kintsugi, de Japanse kunst waarbij gebroken keramiek gerepareerd wordt met lak van goud. De breuken die door het gouden lak worden geaccentueerd, dienen dan als decoratie en tonen tegelijkertijd het levensverhaal van het object.

Er is kracht in kwetsbaarheid

Zo ook dienen mijn diensten en de producten die voortkomen uit het proces als een manier om de identiteit van jouw bedrijf tot zijn recht te laten komen. Het idee is dat je je niet moet schamen voor je tegenslagen. Je tegenslagen en jouw manier van het overwinnen ervan, maakt je uniek. Door jouw verhaal bekend te maken aan de wereld, toon je moed. En dat wordt beloond met steun van anderen, omdat zij iets soortgelijks hebben ervaren. We denken vaak dat we er alleen voor staan, maar je komt erachter dat veel mensen in hetzelfde schuitje zitten. Maar, iedereen gaat wel anders om met zijn problemen en daarom zou het aanbod van jouw bedrijf wel eens dé oplossing kunnen zijn voor de persoon die zoekende is.

Een symbiose tussen jou en je klant

Door mij de identiteit van jouw bedrijf visueel sterk vast te laten leggen, heb je ten eerste de kans op meer exposure op het internet. Je kan het vergelijken met een liedje en de bijbehorende clip. Heb je ooit een liedje gehoord dat je wel oké vond bij de eerste keer luisteren, maar wat pas echt aansloeg toen je de clip erbij zag? Mensen zijn nieuwsgierig en willen graag weten welk gezicht zich schuil houdt achter het logo van je bedrijf. Jouw verhaal op beeld vastleggen, maakt je bedrijf daarom extra toegankelijk. Dat betekent meer potentiële klanten. Ten slotte, je weet dan in ieder geval dat de mensen die daadwerkelijk klant worden, gebruik maken van jouw aanbod omdat zij zich kunnen vinden in jouw verhaal en er onderdeel van willen worden.